Veelgestelde vragen

Opslagboxen

Informatie voor het reserveren

Wat zijn de afmetingen van een MOBOX?
De MOBOX Opslagbox is een soort opslagcontainer. Speciaal ontworpen en gebouwd om op een hele handige en voordelige manier inboedel of andere spullen in op te slaan. Bij elke MOBOX zit een verhuispakket.

14 kuub MOBOX
De oppervlakte van de MOBOX is 6 m2.
De buitenmaten van de MOBOX: Lengte: 3,05 Breedte: 2,05 Hoogte: 2,35
De binnenmaten van de MOBOX: Lengte: 2,95 Breedte: 1,95 Hoogte: 2,25

8 kuub MOBOX
De oppervlakte van de MOBOX is 4 m2.
De buitenmaten van de MOBOX: Lengte: 2.39 Breedte: 1.78 Hoogte: 2.35
De binnenmaten van de MOBOX: Lengte: 2,32 Breedte: 1,72 Hoogte: 2,25

Onze MOBOX is zo ontworpen dat je altijd zal voldoen aan het maximale gewicht van 750 kilo. Mocht je bijzonder zware spullen verhuizen zoals papieren archieven, of zware dozen met boeken? Laat dit dan van te voren even weten.

Wat is een verhuispakket?
Bij elke MOBOX krijg je een verhuispakket. Een verhuispakket bevat 10 verhuisdekens om je meubels mee in te pakken en 4 spanbanden om ze stevig vast te zetten. Dit moet genoeg zijn voor je spullen. Wil je toch nog extra bij bestellen? Dat kan tijdens het reserveren van de MOBOX.
Hoeveel tijd kost het om een MOBOX in te ruimen?
Heb je alles al ingepakt en staat het klaar om ingeruimd te worden? Dan ben je tussen de 30-45 minuten klaar met het inpakken van je spullen. (uitgaand van 1 MOBOX). Natuurlijk heb je hier een aantal variabelen, zoals: staat de MOBOX direct voor je voordeur of moet je nog een stukje lopen. Bij MOBOX krijg je een uur de tijd om in te laden, mocht je extra tijd willen bijboeken kan dit ook. Zo kan je op je gemak alles inpakken en in de MOBOX zetten.
Moet ik mijn huurperiode al aangeven tijdens mijn bestelling?
Nee, dit hoef je niet aan te geven. Je kan wel een indicatie geven, maar je rekent altijd alleen de eerste maand af, na deze maand kan je per week opzeggen of verlengen.
Wat mag er niet opgeslagen worden in een MOBOX?
Er zijn verschillende goederen die niet opgeslagen mogen worden in een MOBOX zoals giftige stoffen, ontvlambare stoffen en geheelde goederen. Een volledig overzicht kan je vinden in onze algemene voorwaarden.
Hoeveel MOBOX opslagboxen heb ik nodig?
Dit is afhankelijk van je situatie. Je kan dit uitrekenen door middel van onze ruimtecalculator.

Reserveren

Hoe reserveer ik een MOBOX?
Een MOBOX reserveer je gemakkelijk via ons bestelsysteem. Mocht je hier niet uitkomen, dan kan je ook via de telefoon reserveren. Je reservering wordt dan pas een een bestelling als je het factuur hebt voldaan.
Ik weet mijn nieuwe adres nog niet, kan ik dit later doorgeven?
Je hoeft niet van te voren aan te geven waar de MOBOX terug bezorgd moet worden. Houdt er wel rekening mee dat aan de hand van je bezorglocatie je bezorgkosten anders kunnen uitvallen dan dat je in eerste instantie hebt betaald. Je krijgt na de bezorging een nacalculatie. Weet je wel wel waar je gaat wonen, maar nog niet exact? Bijvoorbeeld bij een nieuwbouwhuis, dan kan je onze receptie vragen of dat zij een calculatie willen maken voor je. Zo heb je in ieder geval een indicatie van de kosten.
Hoe kan ik betalen?
Als je via de website een MOBOX reserveert dan kan je via IDeal betalen. Bestel je via de telefoon of e-mail dan ontvang je een factuur per mail. Dit factuur dient te voldaan worden voordat je je MOBOX kan ontvangen.

Betalen

Hoe reken ik mijn MOBOX af?
Bestel je via de website dan kan je veilig afrekenen via IDeal. Reserveer je per telefoon dan sturen we je van te voren een factuur, let er wel op dat de MOBOX alleen bezorgt wordt als het volledige factuurbedrag betaald is.
Hoe betaal ik mijn huurperiodes?
Elke maand ontvang je van ons een factuur per email. Je betaald de nieuwe factuur voordat de verval datum vervalt van de aankomende huurperiode.
Ik heb een hele maand betaald, maar ik heb de 2de week van de maand opgezegd, krijg ik dit bedrag terug?
Ja, bij MOBOX kan je na je eerste maand per week je MOBOX opzeggen. Omdat je vooruit betaald heb je de hele maand al voldaan, aan het eind van de huidige huurperiode zullen wij het resterende bedrag terugstorten.

Bezorgen

Heb ik een vergunning nodig voor een MOBOX?
In tegenstelling tot een opslagcontainer is het over het algemeen niet nodig om voor de MOBOX een vergunning aan te vragen. Het hangt eenvoudig af van de parkeersituatie bij jou in de straat en het beleid van je gemeente. In grote steden als Amsterdam en Rotterdam heb je vaak wel een vergunning nodig.

Mocht je een vergunning nodig hebben, dan regelen wij die graag voor je (indien dit mogelijk is). Geef bij je reservering van de MOBOX aan dat je dit graag zou willen.

Moet ik aanwezig zijn bij de bezorging van de MOBOX?
Ja, als de MOBOX wordt bezorgd is het handig als iemand de chauffeur kan vertellen waar de MOBOX moet komen te staan zodat je bij het in- of uitladen niet onnodig ver hoeft te lopen met al je spullen. Daarnaast vinden wij het prettig om wat tips en uitleg te geven over het correct inruimen van de MOBOX, zo haal jij het meest uit de MOBOX.

Tot slot nemen we de huurovereenkomst door en dien je deze te ondertekenen!

Hoe lang mag de MOBOX voor mijn deur blijven staan?
Een MOBOX mag maximaal 3 dagen voor je deur blijven staan. Er zijn een aantal situaties waar het de MOBOX wel langer kan blijven staan, wilt u hier meer over weten, neem dan contact op met onze klantenservice.

Tijdens het transport

Ben ik verzekerd voor beschadigingen?
Tijdens het transport zijn je spullen verzekerd als er sprake is van een ongeval waar de MOBOX beschadigd raakt, en daardoor ook je spullen. Om schade tijdens het transport te voorkomen moet je je spullen goed vastzetten en levert MOBOX een verhuispakket mee. Dit verhuispakket bevat 10 verhuisdekens en 4 spanbanden.

MOBOX voor de deur

Kan ik de MOBOX goed afsluiten voordat jullie hem komen ophalen?
Elke MOBOX heeft een stevige deur en je krijgt er een slot en sleutel om hem af te sluiten. Zo kan je de MOBOX afsluiten voordat we hem weer oppikken, en hoef je je geen zorgen te maken over je spullen die erin staan.
Hoe lang mag ik de MOBOX voor mij deur houden?
Een MOBOX mag tot 3 dagen voor je deur blijven staan. Let op: hier zitten wel extra kosten aan verbonden.

Ophalen

Moet ik aanwezig zijn bij het ophalen van de MOBOX?
Nee, als de MOBOX wordt opgehaald hoef je niet aanwezig te zijn. Je houdt zelf de sleutel in je bezit, bewaar deze dus goed! Bij het ophalen van een lege MOBOX hoef je niet aanwezig te zijn. Je legt het slot met de sleutel achterin de MOBOX.

Huurperiode

Hoe lang van te voren moet in aangeven dat ik mijn MOBOX terug wil hebben?
We horen graag tot 48 uur van te voren wanneer je jouw MOBOX terug wilt. Maar hoe eerder hoe beter wij kunnen plannen.
Wat is de minimale huurperiode?
De minimale huurperiode is een maand, daarna is de MOBOX per week opzegbaar.
Waar staat mijn MOBOX opgeslagen?
We hebben twee opslagcentrums in Den Haag en in Lisse. Afhankelijk van je locatie wordt je MOBOX naar één van deze centrums gebracht.
Staan mijn spullen veilig opgeslagen?
Je spullen staan veilig en verwarmd op een van onze locaties. Onze locaties zijn vochtvrij waardoor je meubels in goede staat blijven zelfs tijdens lange opslagperiodes. Naast dat ons opslagcentrum goed beveiligd is, is ook je MOBOX individueel zelf goed afsluitbaar met stevige deuren en een stevig slot.
Kan ik nog bij mijn spullen als ze opgeslagen liggen?
Ja, dit kan! Je moet van te voren wel even een afspraak maken, zodat we de tijd hebben om je MOBOX uit zijn opslag te halen en klaar kunnen zetten in onze ruimte. Hier zitten geen kosten aan verbonden, en er wacht altijd een kopje koffie op je! Vergeet je sleutel niet mee te nemen!
Zijn mijn spullen verzekerd tijdens de huurperiode?
Tijdens de huurperiode loopt de verzekering, net zoals bij gewone self storage, via je eigen inboedelverzekering. Het is dus belangrijk dat je je verzekeringsmaatschappij waar je de inboedelverzekering hebt afgesloten informeert over de opslag van je spullen bij MOBOX.

Persoonlijke gegevens

Hoe gaat MOBOX om met mijn gegevens?
Cookies
MOBOX verzameld gegevens om je meest optimale ervaring te geven op onze website, dit heet cookies. Ons cookie beleid vind je hier. Deze dien je te accepteren voor het beste resultaat, mocht je deze niet willen accepteren kunnen sommige onderdelen van de website soms niet juist weergeven worden.

Privacy
Bij MOBOX staat privacy hoog in het vaandel. Wij gebruiken alleen je gegevens om contact met je op te nemen, voor de bezorging/ophalen van onze producten en voor administratieve redenen. De hele privacy policy kunt u hier lezen.

Algemene informatie

Ik heb een klacht.
Heb je een klacht? Laat het ons weten via 0800 – 23 56 626 of stuur ons een email, wij zullen zo spoedig mogelijk contact met u opnemen.
Moet ik borg betalen over een MOBOX?
Nee, u betaalt geen borg voor een MOBOX.
Ik heb een vraag aan MOBOX.
Onze contactgegevens zijn te vinden op deze pagina.

Opslagkratten

Informatie voor het reserveren

Wat zijn de afmetingen van een verhuiskrat?
De afmeting van een verhuiskrat is:

Buitenmaten:
Lengte: 60 CM
Breedte: 40 CM
Hoogte: 36,5 CM

Binnenmaten:
Lengte: 55 CM
Breedte: 36,5 CM
Hoogte: 33 CM

Liters: 60

Hoeveel tijd krijg ik om in te ruimen?
De chauffeur blijft maximaal 20 minuten voor de deur wachten. Je hebt dus ongeveer 20 minuten om je verhuiskratten in te pakken.
Moet ik mijn huurperiode al aangeven tijdens mijn bestelling?
Nee, dit hoef je niet aan te geven. Je kan wel een indicatie geven, maar je rekent altijd alleen de eerste maand af, na deze maand kan je per week opzeggen of verlengen.
Wat mag er niet opgeslagen worden in een MOBOX verhuiskrat?
Er zijn verschillende goederen die niet opgeslagen mogen worden in een MOBOX verhuiskrat zoals giftige stoffen, ontvlambare stoffen en geheelde goederen. Een volledig overzicht kan je vinden in onze algemene voorwaarden.
Hoeveel MOBOX verhuiskratten heb ik nodig?
Dit is afhankelijk van je situatie. Je kan dit uitrekenen door middel van onze ruimtecalculator. De chauffeur neemt er altijd een paar extra mee, mocht je ruimte te kort komen. Uiteraard betaal je alleen voor de gevulde verhuiskratten.
Ik weet nog niet hoeveel verhuiskratten ik exact nodig heb?
Geen probleem, het is soms lastig in te schatten hoeveel verhuiskratten je nodig hebt. Via onze ruimtecalculator kan je accuraat uitrekenen hoeveel verhuiskratten je nodig hebt. Mocht je er niet uitkomen, wees gerust, schat in hoeveel je denk nodig te hebben en onze chauffeur neemt er altijd een paar extra mee mocht je nog te kort komen. Je betaald alleen voor de gevulde verhuiskratten, ongeacht hoeveel je er gereserveerd hebt.

Reserveren

Hoe reserveer ik een MOBOX verhuiskrat?
Een MOBOX verhuiskrat reserveer je gemakkelijk via ons bestelsysteem. Mocht je hier niet uitkomen, dan kan je ook via de telefoon reserveren. Je reservering wordt dan pas een een bestelling als je het factuur hebt voldaan.
Hoe kan ik betalen?
Als je via de website een MOBOX reserveert dan kan je via IDeal betalen. Bestel je via de telefoon of e-mail dan ontvang je een factuur per mail. Dit factuur dient voldaan te worden voordat je je MOBOX kan ontvangen.

Betalen

Hoe reken ik mijn MOBOX verhuiskrat af?
Bestel je via de website dan kan je veilig afrekenen via IDeal. Reserveer je per telefoon dan sturen we je van te voren een factuur, let er wel op dat de MOBOX verhuiskratten alleen bezorgt worden als het volledige factuurbedrag betaald is.
Hoe betaal ik mijn huurperiodes?
Elke maand ontvang je van ons een factuur per email. Je betaald de nieuwe factuur voordat de verval datum vervalt van de aankomende huurperiode.
Ik heb een hele maand betaald, maar ik heb de 2de week van de maand opgezegd, krijg ik dit bedrag terug?
Ja, bij MOBOX kan je na je eerste maand per week je MOBOX opzeggen. Omdat je vooruit betaald heb je de hele maand al voldaan, aan het eind van de huidige huurperiode zullen wij het resterende bedrag terugstorten.

Bezorgen

Moet ik aanwezig zijn bij de bezorging van de MOBOX?
Ja, de chauffeur levert de verhuiskratten bij je locatie af en geeft je vervolgens 20 minuten de tijd om je spullen in te ruimen. Je moet dus aanwezig zijn bij de bezorging.

Tot slot nemen we de huurovereenkomst door en dien je deze te ondertekenen!

Hoe lang heb ik om de verhuiskratten te vullen?
In principe heb je 20 minuten de tijd om je spullen in de verhuiskratten op te bergen, en dit is in de meeste gevallen ruim van tijd. Mocht je bijvoorbeeld een groot aantal kratten moeten vullen, en denk je aan 20 minuten niet genoeg te hebben, neem dan gerust contact met ons op, wij zijn flexibel en denken graag met je mee!

Tijdens het transport

Ben ik verzekerd voor beschadigingen?
Tijdens het transport zijn je spullen verzekerd als er sprake is van een ongeval waar de MOBOX beschadigd raakt, en daardoor ook je spullen. Gebruik tijdens het inpakken genoeg materiaal om je spullen te beschermen. Zoals krantenpapier, bubble plastic en stof om je breekbare spullen te beschermen en zorg dat er niks los in een verhuiskrat ligt om zo minimale verschuiving tegen te gaan!

Ophalen

Moet ik aanwezig zijn bij het ophalen van de MOBOX?
Ja, de chauffeur wacht in zijn bus op het signaal dat je klaar bent. Heeft hij dit signaal gekregen dan komt hij de verhuiskratten oppikken.

Huurperiode

Hoe lang van te voren moet in aangeven dat ik mijn MOBOX verhuiskratten terug wil hebben?
We horen graag tot 48 uur van te voren wanneer je jouw MOBOX terug wilt. Maar hoe eerder hoe beter wij kunnen plannen.
Wat is de minimale huurperiode?
De minimale huurperiode is een maand, daarna is de MOBOX per week opzegbaar.
Waar staat mijn MOBOX verhuiskratten opgeslagen?
In ons opslagcentrums in Den Haag.
Staan mijn spullen veilig opgeslagen?
Je spullen staan veilig en verwarmd op een van onze locaties. Onze locaties zijn vochtvrij waardoor je inboedel in goede staat blijven zelfs tijdens lange opslagperiodes. Naast dat ons opslagcentrum goed beveiligd is, is ook je MOBOX verhuiskrat individueel goed afsluitbaar met stevige deuren en een stevig slot.
Ik wil maar een enkele verhuiskrat terug hebben, kan dat??
Heb je je kerstspullen opgeslagen en je wilt die verhuiskratten terug hebben zodat je kan beginnen met decoreren. Geen probleem! Doordat jij de kratten goed van te voren gelabeld hebt, kunnen we zo deze kratten uit ons opslagcentrum halen en bij jou bezorgen wanneer je dat wilt!
Zijn mijn spullen verzekerd tijdens de huurperiode?
Tijdens de huurperiode loopt de verzekering, net zoals bij gewone self storage, via je eigen inboedelverzekering. Het is dus belangrijk dat je je verzekeringsmaatschappij waar je de inboedelverzekering hebt afgesloten informeert over de opslag van je spullen bij MOBOX.

Persoonlijke gegevens

Hoe gaat MOBOX om met mijn gegevens?
Cookies
MOBOX verzameld gegevens om je meest optimale ervaring te geven op onze website, dit heet cookies. Ons cookie beleid vind je hier. Deze dien je te accepteren voor het beste resultaat, mocht je deze niet willen accepteren kunnen sommige onderdelen van de website soms niet juist weergeven worden.

Privacy
Bij MOBOX staat privacy hoog in het vaandel. Wij gebruiken alleen je gegevens om contact met je op te nemen, voor de bezorging/ophalen van onze producten en voor administratieve redenen. De hele privacy policy kunt u hier lezen.

Algemene informatie

Ik heb een klacht.
Heb je een klacht? Laat het ons weten via 0800 – 23 56 626 of stuur ons een email, wij zullen zo spoedig mogelijk contact met u opnemen.
Moet ik borg betalen over een MOBOX?
Nee, u betaalt geen borg voor een MOBOX.
Ik heb een vraag aan MOBOX.
Onze contactgegevens zijn te vinden op deze pagina.

De verhuisbus en opslagbox in één

Dat is handig! Zo hoef je niet een bus te huren of een trekhaak te hebben.

Handig
online bestellen

Reserveer je MOBOX vandaag nog en betaal gemakkelijk en veilig met iDeal.

7 dagen per week
toegang tot je box

Tussendoor nog spullen toevoegen in je opslagbox? Of er juist wat uithalen? Dat kan, 7 dagen per week.